Největším tahounem v počtu registrovaných elektromobilů bylo s téměř 17 tisící nových vozů Německo, které zaznamenalo za třetí čtvrtletí růst 128 procent. V závěsů se umístilo překvapivě Nizozemsko, které ve třetím kvartálu přineslo více než 14 tisíc nových registrací a růst 146 procent. Třetím největším zástupcem v počtu prodejů se pak stala Velká Británie s počtem 13 tisíc nových vozů a se silným růstem až 243 procent.

Během třetího čtvrtletí v Evropské unii výrazně narostl počet registrací vozů s alternativním pohonem. Hlavní hnací silou tohoto růstu byl segment bateriových elektrických vozidel, který narostl meziročně o 126 procent. Nejprodávanějším elektrickým vozem se stala Tesla Model 3.

Tesla Model 3 je nejprodávanější elektrické vozidlo v Evropě.

Ve srovnání s lonským rokem, kdy ve sledovaném období jasně dominovalo Norsko, vede letos s náskokem Německo. Norsko bylo ve třetím kvartálu v prodejích překvapivě horší než Nizozemsko, i když je o pár kousků.

Nejsilnější růst ve třetím čtvrtletí zaznamenalo Německo.

Největšími trhy v segmentu bateriových elektrických vozidel v Evropě zůstávají Norsko, Německo, Nizozemsko, Francie a Velká Británie. Česká republika je na dvacáté příčce.

Nejsilnějším trhem v Evropě zůstává Norsko, v těsném závěsu je Německo.

V Česku je zatím podíl bateriových elektrických vozidel minimální. Nejvíce se daří hybridům, nasledovaných právě bateriovými elektrickými vozy. Výrazný trojciferný růst bateriových elektromobilů zaznamenalo třeba Rumunsko, které má za rok 2019 ve srovnání s Českem téméř dvojnásobný počet prodejů.