Ačkoli Elon Musk původně zamýšlel vytvořit první elektrické auto pro masy, zatím Tesla Model 3 zůstává spíše elektrickou alternativou ke kompaktním luxusním sedanům jako je Mercedes-Benz třídy C nebo BMW řady 3.
V Česku dáte za nejlevnější Teslu Model 3 Standard Range Plus částku 1 224 700 Kč. Můžete si ji také pořídit na splátky za 244 940 Kč a měsíční splátku 18 039 Kč na 60 měsíců a RPSN 3,99% (Roční procentní sazba nákladů – tj. úrok a další poplatky spojené s úvěrem, pozn. red). Nejlevnější varianta, která se měla dostat pod milion korun není k dispozici.
Přednosti
- technologicky nejvyspělejší elektromobil na trhu
- ostré řízení
- výkon i u nejlevnější verze
- panoramatická střecha v základu
- autopilot v základu
- logický a responsivní infotainment
- dostatek odkládacích prostorů, včetně tzv. “frunku” (přední kufr)
Nevýhody
- Kvalita zpracování exteriéru i interiéru s ohledem na cenu (i když výrazně lepší než při uvedení na trh)
- Minimalistický interiér nemusí vyhovovat každému
- Liftback by byl ještě praktičtější (vyřeší chystaný crossover Model Y)
- v Česku chybí lepší infrastruktura nabíjecích stanic
- Slabá zvuková izolace při vyšších rychlostech
- Zadní lavice je zejména pro vyšší osoby nepohodlná

Pohon a výkon
Model 3 zrychluje hladce a tiše, přičemž elektrický motor poskytuje dostatek sily v celém rozsahu. Model Standard Range Plus zrychlí z klidu na 100 km/h za 5.6 sekundy. Long Range zrychlí za 4.6 sekundy a Performance zrychlí raketově za pouhé 3.4 sekundy.
Model 3 má baterie umístěné pod podlahou, což zajišťuje nízké těžiště a vysokou pevnost karoserie. Tesla Model 3 má stabilní podvozek a ostré řízení s třemi možnostmi nastavení. Bez hluku od motoru uslyšíte spíše nerovnosti na cestě a valivý hluk pneumatik. Jízda je i přes absenci vzduchového podvozku příjemně tuhá.

Dojezd a spotřeba energie
Elektrický dojezd Modelu 3 u nejlevnějšího modelu Standard Range Plus je podle metodiky WLTP 409 kilometrů. Spotřeba se ale může lišit v závislosti od stylu jízdy způsobu využití. Jako všechny elektromobily, i Tesla Model 3 má nejhorší spotřebu na dálnici za chladného počasí.
Reálný dojezd:
Tesla Model 3 Standard Range Plus má dojezd v rozmezí od 225 do 445 km:
- Ve městě a chladném počasí 300 km (15.8 kWh/100km)
- Na dálnici a chladném počasí 225 km (21.1 kWh/100km)
- Kombinovaná spotřeba v chladném počasí 260 km (18.3 kWh/100km)
- Ve městě v teplém počasí 465 km (10.2 kWh/100km)
- Na dálnici v teplém počasí 295 km (16.1 kWh/100km)
- Kombinovaná spotřeba v teplém počasí 365 km (13 kWh/100km)
Velikost baterie Tesly ve verzi Standard Range Plus je 50 kWh, využitelných je 47.5 kWh z celkové kapacity.
*zdroj: ev-database.org
Nabíjení na stanicích Tesla Supercharger
Cena za 1 kWh na nabíjecí stanici Tesla Supercharger je v Česku 6.31 Kč. Rychlost nabíjení se pohybuje od 75 kW (sdílený v2 supercharger) až po 170 kW (v3 superchager).
Ceny a kterou variantu koupit
- Standard Range Plus: 1 224 700 Kč
- Long Range: 1 451 700 Kč
- Performance: 1 636 700 Kč
Standard Range Plus nabízí nejlepší hodnotu, pokud často nepodnikáte delší cesty. Nejlevnější Tesla Model 3 postačí na běžné dojíždění většině řidičů. Denní průměr v Evropské unii činí přibližně 50 až 60 kilometrů. Tato verze také obsahuje dobrou výbavu. Součásti je vylepšený audiosystém, vyhřívaná sedadla, navigace a autopilot, který zvládne udržovat Teslu v pruhu, zrychluje a brzdí s ohledem na další vozidla a chodce.
Reálný dojezd se může lišit, i když je metodika WLTP mnohem přesnější. Pokud často využíváte dlouhé dálniční přesuny, zvažte verzi Long Range. Standard Range Plus vám zejména v chladných měsících nemusí stačit a dojezd na dálnici může dosahovat jen něco přes 200 kilometrů.