Ionity v září letošního roku oznámila dokončení 140. nabíjecí stanice. 50 dalších je ve výstavbě, včetně jediné české stanice u Berouna, která se otevře v nejbližších dnech.

Od svého vzniku v roce 2017 do konce roku 2018 bylo vybudováno jen 47 stanic. V květnu 2019 ale IONITY hlásila již 100. dokončenou stanici. Další přibývájí průměrným tempem 10 za měsíc. Výstavba se soustřeďuje především na západní Evropu a Skandinávii, největší zastoupení má v Německu.

Nabíjecí stanice Ionity ve Frankfurtu.



Plán IONITY je dobudovat v Evropě do konce roku 2020 základní síť se 400 nabíjecími stanicemi, přičemž každá z nich by měla být schopná dobíjet s kapacitou až 350 kW. Pro elektromobily nové generace to znamená výrazné zkrácení doby nabíjení, která by měla dosahovat jen 20 až 30 minut.

Velkou kapacitu nabíjení je zatím schopné využít jen pár modelů. Mezi nimi například Tesla Model 3 Long Range s kapacitou 250 kW, Tesla Model S Long Range “Raven” s kapacitou 200 kW a Porsche Taycan s kapacitou 270 kW. Porsche u nového Taycanu oznámilo, že do budoucna navýší limit až na 350 kW. Než se tak stane, plnou kapacitu IONITY zatím žádný elektromobil nevyužije.

Pro porovnání, Tesla má v Evropě síť s více než 470 nabíjecími stanicemi, většina z nich s již aktualizovanou kapacitou nabíjení 150 KW. V Česku stanice Tesly najdete u Vestce u Prahy, v Humpolci, Olomouci. Další se chystají u Českých Budějovic a v Žďárku ve směru na Drážďany. Dokončené by měli být do konce roku 2020.

Co je Ionity?

IONITY vznikla v roce 2017 jako společný podnik společností BMW, Daimler, Volkswagen Group, ke kterým se v září 2019 připojila i skupina Hyundai/Kia. Cílem automobilek je vybudovat síť nabíjecích stanic s vysokým výkonem (HPC) pro pohodlné nabíjení elektrických vozidel podél hlavních dálnic v Evropě. Poplatek za jedno nabití elektromobilu je stanoveno paušálně na 8€/liber/CHF, v Skandinávii na 80 NOK/SEK/DKK a v Česku na 205 Kč.

100. nabíjecí stanice byla otevřena v květnu 2019 v Norsku. Desítky dalších stanic jsou ve výstavně. Jednou z nich je i jediná česká stanice u Berouna. Výstavba stanic se soustředuje především na západní Evropu a Skandinávii, největší zastoupení má v Německu.

IONITY získává energii ze 100% obnovitelných zdrojů a je schopná dobíjet s kapacitou až 350 kW.