Jedna z posledních a největších motoristických akcí roku 2019 je za náma. Frankfurt IAA 2019 dorazil i s představením několika zajímavých elektrických novinek. Vybíráme TOP 5, které by rozhodně neměli uniknout vaší pozornosti.

Honda E

Honda E

Jako koncept byla představena na frankfurtském autosalonu v roce 2017 a okamžitě si získala sympatie. Honda se proto rozhodla uvést koncept do života a na letošním autosalonu předvedla produkční verzi.

Honda E nabídne dvě výkonové verze. Slabší s výkonem 136 koní a silnější s výkonem 154 koní, slušným korutícím momentem 315 Nm a zrychlením z 0 – 100 km/h za 8 sekund. Dobití na 80% kapacity baterie potrvá u rýchlonabíjení 30 minut.

Dojezd 220 kilometrů není žádná sláva, ale bohatě stačí pro městský provoz, kam rozhodně tento elektromobil patří.

Honda se pochlubila, že zájem o koupi projevilo k září 2019 více než 31 000 zájemců. Oficiálné objednávky byly spuštěné v Británii, Německu, Norsku a Francii. Na cesty vyjedou první kousky v létě 2020. V Česku oficiální prodej nezačal a Honda zatím neoznámila, kdy se v nabídce českých prodejců Honda E objeví.

Hyundai 45 Concept

Hyundai 45

Časy, kdy Hyundai vyráběl stylisticky nezajímavé vozy je dávno pryč. Koncept 45 je ukázkou, jak moc se za poslední roky posunulo designové DNA značky a taky předzvěstí toho, jakým směrem se vydají budoucí elektrické modely Hyundai.

Inspiraci bral Hyundai ze svého Pony Coupe Concept z roku 1974. Siluetě dominují ostré rysy a hodně 45° uhlů.

Technické detaily zatím nejsou známe. Do elektromobilty ale Hyundai šlape nějaký ten pátek a Ioniq lze považovat za technologicky vydařený kousek.

Nový designový směr nám udělal radost a jednoznačně se máme na co těšit.

Mercedes Vision EQS

Mercedes Vision EQS

Rodina modelů EQ se rozrůstá. Po cestách již jezdí velké SUV EQC, nedávno se představila dodávka EQV a teď přichází Mercedes s modelem Vision EQS, který velikostně reprezentuje současnou třídu S.

EQS na první pohled vypadá elegantně, aerodynamicky a plavně. Auto je poskládáné z kombinace ocele, hliníku, uhlíkových vláken a čím dál tím větší roli hrají recyklovyné materiály jako PET lahve i udržitelné materiály jako domáci javor na přístrojové desce.

Mercedes slibuje dojezd až 700 kilometrů podle WLTP standardu a dobití na 80% své kapacity za méně než 20 minut. To jsou špičkové parametry, ale raději si počkáme na potvrzení v praxi.

Vision EQS má poháněné obě nápravy, výkon 470 koní a zrychlení z 0-100 km/h za 4.5 sekundy. Zatím není jasné, kdy by se mělo nové EQS objevit na cestách.

Porsche Taycan

Porsche Taycan – Christoph Bauer Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com

V září 2015 byl na franfurtském autosalonu představen koncept The Mission E. Porsche tehdy oficiálně potvrdilo záměr elektrifikovat svoji flotilu a masivně investovat do nových technologií. Prvním výsledkem tohoto snažení je nové Porsche Taycan.

S dojezdem přes 500 kilometrů a výkonem 600 koní rozhodně neurazí. Taycan porazil Teslu Model S P100D na trati v Nurburgringu, kterou dokončilo za 7 minut a 42 sekund. Porsche se navíc chlubí výkonovou stálostí, kdy ani při velké výkonové spotřebě neulevuje. Doba nabití na 80% kapacity baterie na rýchlonabíječce trvá 20 minut.

Porsche v červenci 2019 evidovalo více než 30 000 předobjednávek, což je při cenovce více než 150 000 eur velký úspěch.

Taycan se začne objevovat u prvních zákazníků nejdříve v roce 2020. Oficiální prodej v Česku je spuštěný.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen představil sériovou podobu modelu ID.3. K prvním zákazníkům se dostane v polovině 2020.

Základní verze s 45 kWh baterii má dojezd 330 km a nepřesáhne cenu 780 000 Kč na německém trhu. Společně s ní představí Volkswagen i variantu s kapacitou 58 kWh a dojezdem 420 km a nejvyšší s kapacitou 77 kWh a dojezdem 550 kilometrů.

Na kapacitu 290 kilometrů se rychlonabíjením dostanete za 30 minut.

Volkswagen vkládá do ID.3 velké naděje. Jedná se o jeden z nejdostupnějších elektromobiilů a automobilka do něj vkládá velké naděje.