Na historicky prvním autosalonu v Detroitu Henry Ford řekl, že pracuje na něčem, co zasáhne svět jako úder blesku,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda Fordu. „Měl na mysli Model-T. Dnes Ford Motor Company s hrdostí představuje vůz, který opět udeří jako blesk. Nový Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem. Je rychlý. Je zábavný. Ztělesňuje svobodu. Pro novou generaci řidičů Mustangu.“

Ford dnes představil crossover Mustang Mach-E, jedno z nejdůležitějších aut pro elektrickou budoucnost společnosti, které nese některé designové prvky ikonického Mustangu. Zejména ve Spojených státech by právě tento model mohl značit skutečný přechod elektrických aut do mainstreamu. Mach-E je jeden ze 14 nových elektrifikovaných modelů, který Ford uvede na evropské trhy do konce roku 2020.

Ford Mustang Mach-E. Foto: Ford

Nejlevnější verze těsně pod jeden a půl milionem

Od uvedení na trh koncem příštího roku bude Mustang Mach-E v Česku nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem a s pohonem zadních nebo všech kol. Zatím nejlevnější varianta Mach-E v nabídce má pohon zadních kol, baterii o velikosti 75 kWh a dojezd 450 kilometrů. Jeho cena byla předběžně stanovena na 1 481 200 Kč. Cena verze s prodlouženým dojezdem 600 kilometrů zatím není známá. Půjde o verzi s baterií o velikosti 98,8 kWh a pohonem zadních kol. V budoucnu můžeme očekávat i základní variantu Mach-E, která by se cenově mohla vměstnat těsně pod milion korun.

Limitovaná edice First Edition je k dispozici s českou cenovkou 1 819 050 Kč, dojezdem 540 kilometrů, pohonem všech kol a zrychlením pod 7 sekund. Vrcholová verze, Mustang Mach-E GT, nabídne podle předběžných údajů výkon 465 koní, točivý moment 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund. Cena české verze opět není známá.

Mustang Mach-E je postaven na nové platformě GE2, kterou Ford využije i pro své další nové elektromobily. Rozměrově se řadí mezi konkurenční Mercedes-Benz EQC, Teslu Model Y nebo Jaguar I-Pace. Nabízí zavazadlový prostor 405 litrů a dalších 100 litrů úložného prostoru je pod přední kapotou. Ten je ideální například i pro převoz zablaceného oblečení nebo deky z pláže – disponuje vypouštěcí zátkou pro snadné vyplachování.

Elektromobil dává na výběr ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu. V závislosti na zvoleném režimu se mění odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu.

Interiér nového Fordu Mustang Mach-E. Foto: Ford

Dominantou interiéru je obrazovka jako v Tesle

V Mustangu Mach-E slaví premiéru nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC, ve kterém je vidět obrovská inspirace u Tesly. Obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce lze ovládat dotykově jako u chytrých telefonů. Systém přináší také online připojení s cloudovými službami a podporuje bezdrátové připojení k Apple CarPlay i Android Auto. Software bude také možné aktualizovat over-the-air, takže se bude v průběhu vlastnictví průběžne vylepšovat novými updaty.

Nastupování a startování poprvé u Fordu umožní chytrý telefon, který bude sloužit jako klíč. Vůz rozezná spárovaný chytrý telefon prostřednictvím Bluetooth, odemkne dveře a umožní start, aniž by bylo nutné telefon nebo klíč vytahovat. Pro případ, že se telefon vybije, lze Mustang Mach-E odemknout zadáním kódu na B-sloupku a nastartovat zadáním jiného kódu na středové konzole.

Nabíjení přes domácí wallbox nebo u stanic Ionity

Ford nabídne nástěňou nabíječku Ford Connected Wallbox. Za hodinu nabíjení prodlouží dojezd o 51 km. Standardní domácí nabíjecí kabel umožňí nabíjení průměrným tempem 14 km za hodinu.

Ford také patří k zakládajícím členům konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě 400 rychlonabíjecích stanic. Ve srovnání s dnes používanými řešeními se výrazně zkrátí doba dobíjení, což usnadní cestování na dlouhé vzdálenosti. Při nabíjení bude možné využít výkon až 150 kW. Mustang Mach-E s prodlouženým dojezdem a zadním pohonem se tak za 10 minut nabije na dojezd 93 km. Varianta se standardním dojezdem se na rychlonabíječce nabije z 10 na 80 procent přibližně za 38 minut.

Ford je zakládajucím členem sítí nabíjecích stanic Ionity. Foto: Ford