Šéf vývoje skupiny Daimler, Markus Schaefer, se pro německý Auto, Motor und Sport vyjádřil, že hlavním záměřem Daimleru bude elektrifikace hnacího ústrojí vozidel a technologický rozvoj batérií.

Po vzoru skupiny Volkswagen tak přichází další automobilka s plánem stát se důležitým hráčem v přechodu na elektrickou budoucnost a upozaďuje vývoj benzínových a dieselových motorů. Přístupu Daimleru aplauduje i Elon Musk, CEO Tesla Motors, který na Twitteru komentoval Schaferove slová: “Elektřina je budoucnost! Gratuluji Daimler!!”

Mercedes EQC 400 4MATIC AMG Line, první produkční elektrické SUV značky

V květnu Daimler zveřejnil Ambition 2039, plán přinést uhlíkově neutrální mobilitu do roku 2039. Tá zavazuje Daimler, že do roku 2030 bude více než polovina všech prodaných vozidel elektrická a výroba vozidel uhlíkově neutrální.

Flotila 150 elektrických FUSO eCANTER u zákazníků po celém světě už překonala milión projetých kilometrů.

Vzhledem ke flotile, kterou Daimler vyrábí mohou být následky elektifikace dalekosáhlé. Dieselové motory jsou dnes stále významním zdrojem pohonu nákladních vozidel a autobusů Mercedes-Benz, kamiónů Freightliner, i autobusů Setra, které do skupiny patří. Daimler má ale se svou elektrickou iniciativou a zkušenostmi s elektrifikaci nákladních aut nejblíž k představení vozidla, které by mohlo konkurovat nebo překonat Teslu Semi. Tá by měla na cesty vyjít již v roce 2021.