Nové Audi e-tron Sportback. Foto: Audi

Audi představilo produkční verzi e-tronu Sportback, kupé verzi svého prvního elektrického SUV. Německá automobilka představila koncept e-tronu Sportback ještě v roce 2017, krátce po představění konceptu současného e-tronu. Tehdy plánovala, že kupé verze bude záhy následovat svého staršího bratra.

Společnost nový e-tron Sportback představila na autosalonu v Los Angeles a cíli na zákazníky, kteří chtějí praktické SUV s eleganci a stylem čtyřdveřového kupé. I přes agresivnější linie si kupé zachovává slušný nákladový prostor 615 litrů i prostor nad hlavou na zadných sedadlech, který se proti e-tronu zmenšil jen o 20 milimetrů. Stejně jako klasický etron, i Sportback má další zavazadlový prostor o objemu 60 litrů pod kapotou, změstí se do něj nabíjecí kabel a pár dalších drobností.

Foto: Audi
Foto: Audi
Interiér nového Audi e-tron Sportback. Foto: Audi
Zavazadlový prostor nového Audi e-tron Sportback o objemu 615 litrů. Foto: Audi

Technika jako u staršího bráchy

Technicky se u nového Audi e-tron Sportback o žádné překvapení nejedná. Kupé je postaveno na stejném základu jako klasikcý e-tron a sdílí i stejné možnosti pohonu – verzi 50 quattro a 55 quattro. Základní verze Sportback 50 quattro je dodávaná s baterii o velikosti 71 kWh a umožňuje dojezd 347 kilometrů na jedno nabití (dle WLTP metodiky). Dojezd je tak o něco lepší hlavně díky menšímu aerodynamickému odporu (součinitel odporu 0.25). Základní verze má výkon 230 kW a točivý moment 540 Nm. Na stovku se dostane za 6.8 sekundy a rychlost je elektronicky omezená na 190 km/h.

Audi e-tron Sportback 55 quattro je vybaveno baterii o velikosti 95 kWh a dosahuje dojezd 446 kilometrů, tedy zhruba o 10 kilometrů více než klasický e-Tron – opět díky menšímu aerodynamickému odporu. E-tron Sportback 55 quattro má výkon 265 kW a točivý moment 561 Nm. Z nuly na sto zrychlí za 6.6 sekundy. Po přepnutí do módu S se plným šeslápnutím pedálu aktivuje po dobu 8 sekund režim “boost”, který dokáže navýšit výkon až na 300 kW při točivém momentu 664 Nm. V tomto módu zrychlí z nuly na sto za 5.7 sekundy.

Silnější verze 55 quattro má dobíjecí kapacitu 150 kW na rýchlonabíjačce. Za půl hodiny se baterie dostane na 80 procent své kapacity. Slabší 50 quattro má dobíjecí kapacitu 120 kW a dosáhne 80 procent své kapacity za stejný čas.

Audi e-tron Sportback se bude vyrábět v závodě v Bruseli a na evropské trhy se dostane na jaře 2020. V Německu bude e-tron Sportback k dispozici za základní cenu 71 350 eur (v přepočtu 1 821 000 korun). Oficiální české ceny zatím nejsou známé.