BMW iNEXT foto: BMW

Zatím co Audi i Mercedes-Benz své elektrické SUV na trh již uvedli, BMW se zaměřovalo především na prodej plug-in hybridních motorizací. Říjen automobilka prohlásila z pohledu prodejů plug-in hybridů za historicky nejúspěšnější. Teď mníchovská automobilka investuje 400 milionů eur do svého závodu na výrobu automobilů v Dingolfingu. Tato investice by měla největšímu evropskému závodu BMW pomoct v přechodu k elektromobilitě a zejména k uvedení elektrického SUV BMW iNEXT, které se představilo v roce 2018 v Los Angeles.

BMW iNEXT. Foto: BMW
BMW iNEXT zezadu. Foto: BMW
Foto: BMW
Interiér BMW iNEXT. Foto: BMW

V srpnu byla pro nový elektrický model produkce v továrně po dobu čtyř týdnů úplně přerušena. Do produkce by mělo zamířit až v roce 2021. Model iNEXT bude sdílet výrobní linku s BMW řady 5, řady 7 a řady 8. Později by se k modelu iNEXT měli připojit i další elektrické modely. „BMW iNEXT je víc než jen nový model. Je průkopníkem mnoha klíčových automobilových inovací, zejména autonomního řízení. Rovněž připravuje cestu pro další zavádění těchto technologií v nadcházejících letech. Stávající strukturální opatření pro iNEXT budou v budoucnu přínosem také pro další modely postavené v Dingolfingu“, řekl nový šéf továrny Christoph Schröder.

Závod Dingolfing je jedním z 31 výrobních závodů skupiny BMW po celém světě. V závodě se denně vyrábí kolem 1 500 vozů BMW řady 3, 4, 5, 6, 7 a 8. V roce 2018 závod vyrobil téměř 330 tisíc vozidel, plug-in hybridy dnes tvoří téměř 10 procent produkce. V Dingolfingu pracuje kolem 18 tisíc zaměstnanců a 800 stážistů.